ISO 26000:2001 - Sistemul de Management al Responsabilitatii Sociale
ISO 26000 este un standard international care furnizeaza linii directoare privind responsabilitatea sociala. ISO 26000 este destinat organizatiilor de toate tipurile, din sectorul public sau privat, din tari dezvoltate, in curs de dezvoltare sau in tranzitie. Acest standard este rezultatul unui consens international intre expertii reprezentanti ai principalelor grupuri de parti interesate si este proiectat pentru a incuraja punerea in aplicare a celor mai bune practici de responsabilitate sociala la nivel global. Impactul organizatiilor asupra societatii, economiei si mediului este pe cale de a deveni din ce in ce mai mult un element critic in masurarea performantelor globale. Atat organizatiile cat si toate partile interesate, observa beneficiile comportamentului responsabil social drept un mijloc de a contribui la dezvoltarea durabila.
Avantajele implementarii si certificarii ISO 26000
- Posibilitatea participarii la licitatii (achizitii publice);
- Imbunatatirea imaginii organizatiei in fata clientilor;
- Conduce la SATISFACTIA CLIENTULUI;
- Dobandirea unui avantaj fata de concurenti;
- Valorificarea optima a oportunitatilor de pe piata;
- Imbunatatirea sistemului de management al companiei;
- Castigarea increderii partenerilor de pe piata interna si internationala;
- Imbunatatirea calitatii proceselor si produselor;
- Reducerea costurilor interne;
- Cresterea satisfactiei angajatilor;
- Prevenirea pierderilor datorate raspunderii juridice pentru produs.